Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Perfekte Gave
Bøgelunden 19
4180 Sorø
CVR 31104009

PRISER
Alle anførte priser i webshoppen er inkl. 25 % moms. Der tages forbehold for force majeure og afgiftsændringer og trykfejl. Alle priser er eksklusiv forsendelsesomkostninger.

FORBEHOLD
Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer. Vi vil altid kontakte dig og orientere om mulighed for annullering af ordre, ændring af ordre, forlængelse af leveringstiden.
Ved køb af vintage produkter, kan disse afvige fra de viste på billederne, men vil altid være samme kvalitet som vist på billedet.

VAREBESTILLING
For at bestille vare skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din e-mail adresse korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse fra os på e-mail. Dette er bevis på at din ordre er registreret. Varen leveres hurtigst muligt via GLS, afsendt som en pakke, eller afhentet på vores adresse ved forudgående aftale herom.

FRAGT
Vi sender kun til adresser i Danmark. Varen sendes som pakkepost, så vi kan følge den og ved bortkomst eller beskadigelse kan GLS stilles ansvarlig.

GLS PAKKESHOP, UDEN OMDELING
Pakken sendes med GLS til det nærmeste eller valgte pakkeshop. Levering “uden omdeling” er gratis ved køb over DKK 998,-, ved køb under DKK 998,- tillægges forsendelsesomkostninger, som vises af kurven inden køb gennemføres.

GLS OMDELING TIL PRIVAT
Pakken sendes med GLS til din privatadresse. Levering med omdeling er gratis ved køb over 1295,-, ved køb under DKK 1295,- tillægges forsendelsesomkostninger, som vises af kurven inden køb gennemføres.

GLS OMDELING TIL ERHVERV
Pakken sendes med GLS til den valgte erhvervsadresse. Levering med omdeling er gratis ved køb over 1295,-, ved køb under DKK 1295,- tillægges forsendelsesomkostninger, som vises af kurven inden køb gennemføres.

LEVERING
Modtaget bestillinger leveres af GLS 2-5 hverdage efter bestilling, såfremt vi har den bestilte vare på lager.
Perfekte Gave kan ikke stilles til ansvar ved forsinkelser hos GLS.
Kan vi ikke levere ordren indenfor aftalt tid, vil vi kontakte dig hurtigst muligt. Kan vi ikke overholde leveringstiden, kan du annullere ordren.
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset, vil der blive opkrævet et ekspeditionsgebyr på DKK 99,-

BETALING
I vores webshop kan der betales med følgende betalingskort via Pensopay:
MobilePay
VISA
Mastercard,
Maestro
Discover
American Express.

Vi trækker først beløbet på din konto når vi afsender din ordre.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Når du indtaster kortinformationer, sker overførslen krypteret.

Der anvendes SSL-kryptering, der giver en meget stor sikkerhed for fortrolige oplysninger ikke kan opsnappes af tredjepart. PerfekteGave anvender Paypal og PensoPay som betalingsportaler, hvilket giver dig som køber den bedste mulige beskyttelse af dine betalingsoplysninger. Har du en konto hos Paypal og benytter du denne ved betaling på perfektegave.dk, vil du desuden være omfattet af deres køberbeskyttelse når du handler hos PerfekteGave.

PerfekteGave opkræver ikke gebyr ved betaling på vores shop.

Derfor kan du roligt handle med betalingskort hos os.

GAVEKORT
Gavekort, som er købt i vores webshop, udstedes elektronisk. Når du har betalt gavekortet, vil vi behandle ordren og efterfølgende sende en kode til via e-mail, som kan anvende til betaling i vores webshop www.perfektegave.dk.

Du har 14 dages fortrydelsesret på gavekort.

Hvis gavekortet er helt eller delvis brugt af modtageren, refunderes kun det eventuelle resterende beløb.
Gavekortet er gældende i tre år fra købsdatoen.

Ved anvendelse af gavekortskoden, nedskrives gavekortet med det beløb som der købes for.

Eventuelt resterende beløb gemmes til næste gang der handles. Gavekortskoden kan anvendes et ubegrænset antal gange, det er alene forbruget på gavekortet som bestemmer om gavekortskoden kan anvendes eller ej.

PERSONDATA
Når du handler i vores webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
– navn
– adresse, postnr. og by
– mobil tlf. nr.
– e-mail
Vi registrerer kun dine persondata med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Perfekte Gave og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Indehaveren og særligt betroede medarbejdere hos Perfekte Gave har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Indehaveren hos Perfekte Gave er dataansvarlig for www.perfektegave.dk
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.perfektegave.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Opretter du en konto på www.perfektegave.dk, i forbindelse med dit køb, bliver dit brugernavn og dit password lagret i database med en 32 bit kryptering.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mailadressen videregives ikke til andre, ej heller 3.part. Samtykke til nyhedsbrev kan til enhver tid tilbagekaldes.
Som registreret hos Perfekte Gave har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig, samt benytte dig af retten til at blive glemt. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til PerfekteGave via e-mail til info@perfektegave.dk
Du kan læse mere om vores brug af persondata her.

COOKIES
På PerfekteGave.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet, dets funktionalitet og din købsoplevelse. Du kan læse mere om vores brug af cookies her.

RETURNERING/OMBYTNING
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.perfektegave.dk
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
– har modtaget din vare
– får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
– får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at følge linket i afsnittet ”Returnering” som findes under ”Info” på www.perfektegave.dk.

Du må dog også gerne anvende e-mail: info@perfektegave.dk.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt hvilken vare det drejer sig om, og på hvilket ordrenummer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Personlige plakater og Design selv plakater er ikke omfattet fortrydelsesretten, med mindre ordren stoppes inden behandling af denne påbegyndes.

Julegaver købt fra 24.oktober 2021 til 24.december 2021, kan ombyttes eller returneres frem til 31.januar 2022. Personlige plakater og Design selv plakater undtaget, se ovenfor. 

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har modtaget varen.

PerfekteGave afholder omkostningerne til returfragt via GLS. Eventuelle omkostninger til ny fragtemballage skal du selv afholde, hvis ikke emballagen vi afsendte varen i, kan genbruges.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vælger du at returnere varen gratis via GLS, bliver din pakke sendt forsikret retur til os med GLS. Vælger du at returnere varen via PostNord, vil du selv skulle dække retur-omkostningerne.
Vil du selv stå for tilbageleveringen skal dette ske til adressen: Perfekte Gave, Bøgelunden 19, 4180 Sorø, dog kun efter forudgående aftale.
Det er ikke muligt at ombytte til en anden vare, vi anbefaler derfor at du bestiller det ønskede produkt på ny.

VARENS STAND NÅR DU SENDER DEN RETUR 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi dit tilgodehavende som et tilgodebevis til www.perfektegave.dk. Dette vil være gældende 3 år fra udstedelsesdato. Ønskes pengene udbetalt, kan disse udbetales via en kontooverførsel. Venligst anfør reg. og kontonummer på retursedlen.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger, (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 7 hverdage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur. (Ved ferieperioder kan der gå længere tid, du vil dog blive informeret herom)

NÆGTELSE
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den i pakkeshoppen, vil der blive opkrævet et ekspeditionsgebyr på 99,- Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

REKLAMATION
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.perfektegave.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor en måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VAREN SENDES TIL
PerfekteGave
Bøgelunden 19
4180 Sorø.

Vi vurderer hver enkelt sag og hvis det er nødvendigt udsender vi en returlabel.
Vi tilbagebetaler ikke portoen, for en vare der sendes retur til os, uden aftale herom.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, samt anvende den pakkelabel vi fremsender til dig. Anvender du anden forsendelsesmetode, skal du selv betale for denne.

KLAGEADGANG  
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse via e-mail til info@perfektegave.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

OPDATERING
Vores handelsbetingelser er sidst opdateret den: 17.november 2020.