Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Perfekte Gave
Bøgelunden 1
4180 Sorø
CVR 31104009
E-mail Info@perfektegave.dk

PRISER

Alle anførte priser i webshoppen er inkl. 25 % moms. Der tages forbehold for force majeure og afgiftsændringer. Alle priser er eksklusiv forsendelsesomkostninger.

FORBEHOLD

Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.
Ved køb af vintage produkter, kan disse afvige fra de viste på billederne.

VAREBESTILLING

For at bestille vare skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din e-mail adresse korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse fra os på e-mail. Dette er bevis på at din ordre er registreret. Varen leveres hurtigst muligt via GLS, afsendt som en pakke.

FRAGT

Vi sender kun til adresser i Danmark. Varen sendes som pakkepost, så vi kan følge den og ved bortkomst eller beskadigelse kan GLS stilles ansvarlig.

UDEN OMDELING
Pakken sendes med GLS til det nærmeste GLS pakkeshop. Levering “uden omdeling” er gratis ved køb over DKK 999,-, ved køb under DKK 999,- tillægges fragtomkostninger afhængig af varens vægt. Fragtomkostninger vises når varer er lagt i indkøbskurven.

MED OMDELING
Pakken sendes med GLS til din adresse eller virksomhed. Levering med omdeling er gratis ved køb over 1798,-, ved køb under DKK 1798,- tillægges tillægges fragtomkostninger afhængig af varens vægt. Fragtomkostninger vises når varer er lagt i indkøbskurven.

LEVERING
Modtaget bestillinger leveres af GLS 2-5 hverdage efter bestilling, såfremt vi har den bestilte vare på lager.
Personlige plakater leveres 3-6 hverdage efter bestilling.
Perfekte Gave kan ikke stilles til ansvar ved forsinkelser hos GLS.
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den hos GLS pakkeshop, vil der blive opkrævet et ekspeditions gebyr på DKK 99,00,-

VALGFRI LEVERINGSDATO
Det er muligt at anføre en ønsket leveringsdato ved bestilling. Dette forudsætter at den ønskede leveringsdato er en hverdag, at bestillingen er indgået hos Perfekte Gave minimum to hverdage (personlige plakater fire hverdage) inden den ønskede leveringsdato, samt at Perfekte Gave har varen på lager ved bestillingstidspunktet. Den ønskede leveringsdato angives i bemærkningsfeltet når varen er lagt i kurven og du går til kassen. Kan PerfekteGave ikke imødekomme den ønskede leveringsdato, kontakter vi dig hurtigst muligt, og ordren kan frit annulleres hvis dette ønskes. Perfekte Gave kan ikke stilles til ansvar ved forsinkelser hos GLS.

BETALING
I vores webshop kan der betales med: Mobilepay, VISA, Mastercard, Maestro, Paypal eller Viabill. Herudover kan du også betale via bankoverførsel, via en Paypal-konto.
Vi trækker først beløbet på dit kort/din konto når varen sendes.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Når du indtaster kortinformationer, sker overførslen krypteret.

Der anvendes SSL-kryptering, der giver en meget stor sikkerhed for fortrolige oplysninger ikke kan opsnappes af tredjepart. PerfekteGave anvender Pensopay som betalingsportal, hvilket giver dig som køber en høj beskyttelse af dine betalingsoplysninger. Har du en konto hos Paypal og benytter du denne ved betaling på perfektegave.dk, vil du desuden være omfattet af deres køberbeskyttelse når du handler hos PerfekteGave.

Derfor kan du roligt handle med betalingskort hos os.

GAVEKORT

Gavekort, som er købt i vores webshop, udstedes elektronisk. Når du har betalt gavekortet, vil vi behandle sagen og efterfølgende sende en kode til via e-mail, som kan anvende til betaling i vores webshop www.perfektegave.dk. Vælger du ved køb af gavekort, et lykønskningskort, så trykker vi gavekortet i det valgte dessign sammen med din personlige hilsen, pakker det pænt ind og sender det direkte til den angivne leveringsadresse.
Du har 14 dages fortrydelsesret på gavekort.

Hvis gavekortet er helt eller delvis brugt af modtageren, refunderes kun det eventuelle resterende beløb.
Gavekortet er gældende i tre år fra købsdatoen.

Ved anvendelse af gavekortskoden, nedskrives gavekortet med det beløb som der købes for.

Eventuelt resterende beløb gemmes til næste gang der handles. Gavekortskoden kan anvendes et ubegrænset antal gange, det er alene forbruget på gavekortet som bestemmer om gavekortskoden kan anvendes eller ej.

PERSONDATA

Når du handler i vores webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
– navn
– adresse, postnr. og by
– mobil tlf. nr.
– e-mail
Vi registrerer kun dine persondata med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Perfekte Gave og opbevares i tre år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Indehaveren og særligt betroede medarbejdere hos Perfekte Gave har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Indehaveren hos Perfekte Gave er dataansvarlig for www.perfektegave.dk
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.perfektegave.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Opretter du en konto på www.perfektegave.dk, i forbindelse med dit køb, bliver dit brugernavn og dit password lagret i database med en 32 bit kryptering.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre, ej heller 3.part.
Som registreret hos Perfekte Gave har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Perfekte Gave via e-mail til info@perfektegave.dk

RETURNERING/OMBYTNING

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.perfektegave.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
– har modtaget din vare
– får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
– får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at følge linket i afsnittet ”Returnering” som findes under ”Info” på www.perfektegave.dk.

Du må dog også gerne anvende e-mail: info@perfektegave.dk.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt hvilken vare det drejer sig om, og på hvilket ordrenummer.

Ordrer på personlige plakater kan ikke fortrydes, så snart produktionen er sat igang.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget varen.

Personlige plakater kan ikke returneres, med mindre PerfekteGave har lavet en fejl ift. den afgivne ordre.

PerfekteGave afholder omkostningerne til returfragt via GLS. Eventuelle omkostninger til ny fragtemballage skal du selv afholde, hvis ikke emballagen vi afsendte varen i, kan genbruges.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vælger du at returnere varen gratis via GLS, bliver din pakke sendt forsikret retur til os med GLS. Vælger du at returnere varen via PostNord, vil du selv skulle dække retur-omkostningerne.
Vil du selv stå for tilbageleveringen skal dette ske til adressen: Perfekte Gave, Bøgelunden 1, 4180 Sorø, dog kun efter forudgående aftale.
Det er ikke muligt at bytte til en vare, vi anbefaler derfor at du bestiller det ønskede produkt på ny.

VARENS STAND NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi dit tilgodehavende som et tilgodebevis til www.perfektegave.dk. Dette vil være gældende tre år fra udstedelsesdato. Ønskes pengene udbetalt, kan disse udbetales til det betalingskort som blev anvendt ved købet.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, undtaget omkostninger til lykønskningskort og gaveindpakning (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 7 hverdage  fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur. (Ved ferieperioder kan der gå længere tid, du vil dog blive informeret herom)

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Så snart vi har behandlet returneringen, tilbagebetaler vi dit tilgodehavende som et tilgodebevis til www.perfektegave.dk. Ønskes pengene udbetalt, kan disse udbetales til det betalingskort som blev anvendt ved købet.

NÆGTELSE

Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den hos GLS Pakkeshop, vil der blive opkrævet et ekspeditions beløb på 99,- Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

REKLAMATION

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.perfektegave.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor en måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VAREN SENDES TIL

Perfekte Gave, Bøgelunden 1, 4180 Sorø

Vi vurderer hver enkelt sag og hvis det er nødvendigt udsender vi en returlabel. Vi tilbagebetaler ikke portoen, for en vare der sendes retur til os, uden aftale herom.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, samt anvende den pakkelabel vi fremsender til dig. Anvender du anden forsendelsesmetode, skal du selv betale for denne.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse via e-mail til info@perfektegave.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

OPDATERING

Vores handelsbetingelser er sidst opdateret den: 2.juli 2019